Sociální média
Jedná se o on-line nástroje, které fungují v prostředí Internetu. Jde o oboustranné toky informací, dějů a zážitků skrze určité médium. Aktérem sociálních médií je kdokoliv z nás. Informace proudí jak z médií k uživateli, tak mezi lidmi a médiem

Příspěvkové a neziskového organizace se musí přizpůsobovat chování svých klientů a zákazníků. Ba co více - musí být v tomto směru proaktivní a ke komunikaci využívat on-line nástrojů sloužící k síťování,  komunikaci, participaci a sdílení.  Tyto média umožňují rychlou konverzaci a podílení se na obsahu. Komunikace je založená především na interakci. Dochází k tvorbě a sdílení obsahu pomocí různých komentářů, diskuzí apod. každý pracovník v oragnizaci musí ovládat nová média a využívat je ve své každodenní praxi.

On-line nástroje:

Facebook je sociální síť s mnoha funkcemi. Nejvyužívanějšími službami je přidávání statusů, sledování tzv. zdi, stránek a skupin, ale také využívání různých aplikací. V našich organizacích využíváme možnosti přidávání fotek a videí. Hojně rovněž využíváme oznámení o konání nějaké události.

Videa:

Co je to facebook a jak funguje?

Inspirace pro příspěvky

Jak vytvářet příspěvky (texty, fotky, videa, odkazy)

Jak zvládnout stížnosti a kritiku

Jak vytvořit Facebook stránku pro firmu


Twitter je sociální sítí umožňující tzv. mikroblogování. Uživatelé posílají tzv. tweety, tj. zprávy o maximální délce 140 znaků. Systém umožňuje sledování tweetů vybraných uživatelů (tzv. following).

Video: Založení profilu


Google+
je internetová sociální síť  provozovaná společností Google. Pracuje na podobném principu jako Facebook. Google+ zahrnuje služby jako jsou Kruhy, Streamy, Témata či Setkání.

Více informací: ZDE


LinkedIn umožňuje především propojení s pracovním trhem. Umožňuje budovat svoji profesní kontaktní síť či vytvořit životopis. LinkedIn je vítaným pomocníkem organizací, které mohou hledat vhodného kandidáta na pracovní pozici mezi obrovským množstvím potenciálních zaměstnanců. Základní profil, který je pro běžného uživatele zcela dostačující, je zdarma, doplňkové funkce jsou pouze placené.

Videa:

Založení profilu na LinkedIn - 1. část

Založení profilu na LinkedIn - 2. část

Založení profilu na LinkedIn - 3. část

LinkedIn pro firmy

Nejčastější mýty o LinkedIn

Jak skvělé je být na LinkedInu


Instagram
  je volně dostupná aplikace pro různé mobilní operační systémy.  Svým uživatelům umožňuje sdílení  fotek a videí. K tomu je určena řada filtrů, které lze na pořízenou fotografii aplikovat. Aplikace se nesnaží konkurovat jiným sociálním službám, ba naopak umožňuje snadné sdílení fotografií na další sociální sítě jako je facebook nebo Twitter.

Videa:

Jak na Instagram?

Jak si vybudovat značku na Instagramu

 

YouTube je  portál pro sdílení videí. YouTube umožňuje komukoliv nahrát, zveřejnit a sdílet libovolná videa na internetu. Každý den je na portálu YouTube přehráno přes dvě miliardy videí. Internetový obsah lze kromě samotného serveru sdílet i na webových stránkách, blozích a především různých sociálních sítích. Služba YouTube je pro uživatele zadarmo, veškeré finance pocházejí z reklamy.

Video: Nápověda YouTube

Ukázka:Stránka Rubikon